פך שמן טהור • הדלקת נרות חנוכה באי המוסלמי

    דוד לזר 1 Comment on פך שמן טהור • הדלקת נרות חנוכה באי המוסלמי
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדלקת נרות לא שגרתית: לא תאמינו, אבל נרות החנוכה הודלקו אמש גם בבית הכנסת במנאמה בירת בחריין. את הנרות הדליק הרב משה לוין – מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', שהגיע למקום כאורח בית המלוכה.

    בחריין היא מדינה קטנה ועשירה מאוד, שנמנית עם גוש מדינות המפרץ. הממלכה הממוקמת בין קטאר לערב הסעודית משתרעת על פני 33 איים, שהגדול והמרכזי בהם הוא האי בחריין. באי זה שוכנת בירת המדינה, שהיא גם העיר הגדולה ביותר בה, מנמה. כלכלתה, כמו שכנותיה, מתבססת בעיקר על תעשיית הנפט הפורה כידוע באזור. הקהילה היהודית מונה כחמישים נפש. בבירה מנאמה יש כמה רחובות ובהם חנויות בבעלות יהודית. אותם רחובות זוכים ביום שבת לכינוי "רחובות יהודיים", בשל העובדה שכל החנויות בהם סגורות כמובן בשבת. בית קברות יהודי קיים בבירה, ואת בית הכנסת שאיננו פעיל, לצערנו, מאז 1948, אז עזבו מאות היהודים, אוסר המלך להסב חלילה ולהפוך למרכז אירועים.

    בארמון המלוכה במנאמה

    מאז כהונתו של המלך השייח חמד בן עיסא אל־חליפה הוא מעניק ליהודים תושבי בחריין יחס חם במיוחד, והוא משקיע מאמצים בהרחבת הקהילה היהודית במדינה. בפגישה עם בני הקהילה יוצאי בחריין בלונדון בטקס הסיום השנתי של חניכי האקדמיה הצבאית המלכותית הבריטית סנדהרסט שבה למד בנו, אמר המלך כי היהודים שנולדו בארצו ועזבו הם אזרחים לכל דבר והביע רצון לראותם שבים לבחריין.

    כאמור, אמש בשעת ערב התקיים טקס צנוע בבית הכנסת שבנאמה במהלכו הדליק הרב לוין נר שני של חנוכה. חברי הקהילה היהודית המונה כחמישים נפש שרו בהתרגשות רבה את 'מעוז צור ישועתי'. לטקס הגיעו שכנים מוסלמים רבים ונציגי בית המלוכה והפרלמנט.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשרי הרב משה לוין!!!
      זה מאד קשה להגיע לכזה מקום!!!!
      איזה מסירות נפש!!!!
      מי כעמך ישראל?!